Aby stworzyć idealną stronę należy przede wszystkim wcielić się w odbiorcę, osobę, która będzie tę stronę odwiedzała. Bez względu na to co nam się podoba, a co nie, strona musi być przyjazna przede wszystkim użytkownikom, potencjalnym klientom. Powinna być przejrzysta, czytelna z intuicyjnym interfejsem. Jeśli nie będzie, wtedy jak szybko ktoś wejdzie na stronę, tak szybko z niej wyjdzie. Dlatego warto bardzo dokładnie przemyśleć każdy element graficzny, treści, ale przede wszystkim strukturę.
Pierwszą istotną kwestią jest danie użytkownikowi tego, czego potrzebuje. Widoczne menu z podstronami dedykowane konkretnym zagadnieniom, usługom, produktom na pewno ułatwi sprawę. Uporządkowane treści to to, czego osoba odwiedzająca stronę oczekuje. Chaos i pomieszanie treści nie jest absolutnie wskazane. Użytkownik, który nie wie w którym miejscu ma znaleźć konkretne treści, informacje często rezygnuje z dalszego przeglądania strony. Zresztą strona jest swego rodzaju prezentacją firmy, więc powinna być dopracowana i przejrzysta.
Istotną kwestią jest kolorystyka oraz grafika. Kolory powinny być przyjemne dla oka. Zbyt jaskrawe i mocne kolory mogą prezentować się niekorzystnie. Warto wybrać te zbliżone do np. barw logo. Dzięki temu całość będzie spójna. Jeśli zaś chodzi o grafiki – z ich ilością nie należy przesadzać. Na pewno nie powinny być przypadkowe. Dobrze jeśli zachęcają i przyciągają wzrok. W przypadku sklepów internetowych warto postawić na bardzo dobrej jakości zdjęcia produktów tak, aby użytkownik mógł je zobaczyć z każdej strony. W tym przypadku zdjęcia odgrywają kluczową rolę.
Pojawiające się już na wejściu reklamy w postaci wyskakujących okienek czy filmiki nie są pożądane przez użytkowników. Często drażnią gości witryny i sprawiają, że współczynnik odrzuceń wzrasta.
Przy tworzeniu strony internetowej dla firmy dobrze jest też pomyśleć o jej budowie i zawartości pod kątem przyszłych działań marketingowych – pozycjonowaniu czy kampanii w sieci wyszukiwania.