MSS Studio

Agencja Marketingowa

Contact us now
tel. 578 678 789

Jak wyglądają płatności w Google AdWords?

Jak wyglądają płatności w Google AdWords?

Niektórzy przedsiębiorcy sami, na własną rękę chcieliby sprawdzić, w jaki sposób wygląda system do wyświetlania reklam Google Ads, ale odrobinę obawiają się tego, czy od razu nie będzie się to wiązało z koniecznością dokonywania płatności. Warto więc wziąć pod lupę to, co jest tutaj darmowe, kiedy przychodzi czas na płatności w kampanii Google Ads, a także jak prezentuje się sposób rozliczania się z menadżerem konta, który taką kampanię może dla nas prowadzić. Tak naprawdę nie ma się czego obawiać.

Samodzielnie tworzymy kampanię

Samo utworzenie konta w usłudze Google AdWords jest całkowicie darmowe. Jeśli tylko posiadamy już pocztę Gmail, a tym samym konto w jakiejkolwiek innej usłudze od Google- możemy się do systemu Google Ads zalogować na te właśnie dane. Naszym oczom ukaże się prosty kreator, który umożliwi szybkie stworzenie pierwszej kampanii w systemie. Nie będziemy mogli jednak przejść do ogólnego widoku wszystkich kampanii bez konfiguracji płatności na koncie. Lepiej jest więc to zrobić, aby móc też korzystać z bardziej dokładnych statystyk, co do popularności słów kluczowych w narzędziu diagnostycznym.

W przypadku płatności do Google, mamy dwie możliwości- możemy zdecydować się na płatności ręczne lub automatyczne. Przy płatnościach ręcznych po prostu dostajemy dane od Google, z wykorzystaniem których sami w swoim banku możemy zrobić przelew- jego księgowanie może jednak potrwać nawet kilka dni. Płatności automatyczne oznaczają natomiast to, że możemy dodać do konta wszelkie informacje o naszej karcie płatniczej, a gdy będziemy chcieli doładować konto- tylko wskażemy żądaną kwotę. Możemy też tak zaprogramować płatności, aby wykonywane były samodzielnie przez system. Jak więc widać- bez naszej woli żadne pieniądze nie trafią same na konto i nie zostaną tutaj wydane.

Umowa z agencją

Uczciwa agencja zawsze powinna szczegółowo wskazać, jaka kwota z budżetu reklamowego idzie do budżetu Google na kliknięcia, a jaka stanowi opłatę za prowadzenie kampanii. Taką agencją jest https://brandbay.pl/prowadzenie-adwords-sem. Jeśli otrzymamy dane do konta w usłudze Google- przelewy do budżetu możemy wykonywać sami. Tym samym mamy kontrolę nad finansami i będziemy otrzymywać dwie faktury- jedna od Google, która regularnie będzie dodawana na konto Google Ads i druga od agencji reklamowej. Często zdarza się też jednak tak, że agencja pośredniczy przy dokonywaniu wpłat do Google- wówczas jednak trzeba ponieść koszty związane z opodatkowaniem tej kwoty.