W planowaniu strategii działań marketingowych bardzo ważny jest odpowiedni wybór kampanii. Kampanie wizerunkowe czy produktowe znacznie różnią się między sobą, dlatego na samym początku najlepiej zadać sobie pytanie – jaki jest nasz główny cel? Do tego należy następnie dostosować odpowiednie działania, które najlepiej się sprawdzą. W tym pomóc mogą oczywiście specjaliści.
Kampania w sieci wyszukiwania
W obecnych czasach ludzie szukają dóbr, usług, produktów w sieci. Robienie zakupów online czy zamawianie usług poprzez jedno kliknięcie jest już obecnie standardem. Dlatego też warto ze swoją ofertą wyjść do potencjalnego klienta, wyprzedzając przy tym konkurencję. Kampania linków sponsorowanych daje właśnie taką możliwość.
Co można zyskać dzięki AdWords?
-Reklama widoczna jest od razu po uruchomieniu na pierwszej stronie wyników wyszukiwania – działania są szybkie, wizerunkowe użytkownicy od razu trafiają na stronę.
-Reklama wyświetla się na wskazane wcześniej hasła kluczowe, które można precyzyjnie wybrać tak, aby trafić do osób, które są zainteresowane usługami oferowanymi przez firmę.
-Płatność następuje tylko wtedy, gdy ktoś wejdzie na stronę (stawki za kliknięcie są ustalane na zasadzie aukcji)
-Prowadząc kampanię zawsze zaleca się łączenie Google AdWords z kontem Google Analytics, aby móc skutecznie śledzić jej wyniki. Dzięki Analytics widać, ile jest wejść na stronę, jak zachowują się użytkownicy na stronie, ile trwa jedna sesja, czy użytkownicy dodają produkty do koszyka, czy dokonują zakupu.
Google Shopping
Świetne rozwiązanie dla sklepów online. Jeśli w ofercie posiada się produkty w atrakcyjnych, konkurencyjnych cenach to warto pokazać je użytkownikom. Dzięki zdjęciom widocznym od razu u góry pierwszej strony wyników wyszukiwania jest większa szansa na pozyskanie klienta i zwiększenie sprzedaży.
Kampania na Youtube
Stawiając na wizerunek warto pomyśleć o kampanii wideo. Mając fajnie zmontowany filmik dotyczący firmy, produktów, można pokazać go na znanym i popularnym Youtube. Płatności następują dopiero wtedy, gdy użytkownik oglądnie cały filmik. Jeśli go pominie po kilku sekundach – nie są pobierane żadne opłaty.