Obecnie ciężko wyobrazić sobie codzienność bez portalów społecznościowych. Każdego dnia miliony osób logują się na swoje konta, aby sprawdzić co nowego dzieje się w świecie czy u znajomych. Można rzec, że to już praktycznie weszło ludziom w nawyk. Tak szybki i wygodny przepływ informacji warto wykorzystać w rozkręceniu swojego biznesu.
Z jednej strony jest to pewna opcja promocji firmy, dotarcia do użytkowników, ale z drugiej już konieczność. Dlaczego? Otóż coraz częściej zauważa się, że sama strona www nie wystarcza. Użytkownicy, chcąc skorzystać z usług danej firmy, sprawdzają ją na przykład na Facebooku. To swego rodzaju weryfikacja autentyczności, jakości (wyrażonej najczęściej w opiniach innych klientów). Jeśli firma nie ma swojego aktywnego fanpage`a to tak jakby nie istniała, jakby nie była godna zaufania, wiarygodna. Obecnie w taki właśnie sposób jest to odbierane przez internautów i trzeba się odpowiednio dostosować. Dlatego działanie w obszarze Social Media jest tak ważne – aby się pokazać, nawiązać kontakt z użytkownikami, ale też poprzez Social Media nakręcić swoją sprzedaż.
Podstawowa kwestia to fanpage na Facebooku. To jaką liczbę postów będziemy umieszczać zależy od tego, ile ciekawego contentu posiadamy. Nie liczy się ilość, a jakość. Należy zaciekawić odbiorcę, pokazując mu nie tylko produkty, ale przede wszystkim firmę, działania, osiągnięcia. Za sukcesem stoją ludzie i warto ich pokazać w akcji, codziennym biznesowym środowisku. Oczywiście dużo uzależnione jest od branży, ale jest zawsze co najmniej kilka kierunków, stylów prowadzenia fanpage`a. Warto wykorzystywać swoje zdjęcia, filmiki. Autentyczność jest pozytywnie odbierana i działa na plus. Oprócz dodawania postów warto skupić się na kampanii reklamowej, dzięki której zachęca inne osoby do polubienia strony, zapoznania się z fanpag`em. Istotnym elementem jest też odpowiadanie na wiadomości, komentarze, szybkie reagowanie na to, co się dzieje – nie można tego zaniedbać, bo bezproblemowa i szybka komunikacja to coś, na co obecnie stawiają użytkownicy.
Działać można nie tylko na Facebooku. Coraz bardziej popularny jest aktualnie Instagram. W tym miejscu skupia się uwagę głównie poprzez zdjęcia i umieszczanie odpowiednich hashtagów. Profile mają na nim osoby prywatne, celebryci, jak również firmy. To bardzo dobre źródło promocji z ogromnym potencjałem, jeśli chodzi o dotarcie do szerokiego grona odbiorców.
Obecność w mediach społecznościowych kształtuje wizerunek. Jeśli profil firmowy nadal nie jest założony – warto to jak najszybciej zmienić.