MSS Studio

Agencja Marketingowa

Contact us now
tel. 578 678 789

Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron

Niemal wszyscy z nas wiedzą już, że wyszukiwarki internetowe są pierwszym miejscem, w którym wyszukujemy informacji na interesujące nas tematy. Niezależnie, czy chodzi na w danym momencie o znalezienie odpowiedzi na frapujące nas w danym momencie pytanie, czy wyszukanie produktu, czy znalezienie firmy, która wykonuje określone serwisy. W każdej z tych sytuacji odpowiedź możemy znaleźć bez konieczności wychodzeni z domu, a często nawet wstawania z fotelu. Wystarczy wprowadzenie danej frazy do wyszukiwarki Google i sprawdzenie otrzymanych wyników.

Nigdy wcześniej nie posiadaliśmy tak prostego dostępu do informacji. Co to jednak oznacza dla przedsiębiorców i właścicieli małych firm? Przede wszystkim większą i łatwiejszą okazję do pojawienia się przed oczami swoich potencjalnych odbiorców i klientów niż kiedykolwiek wcześniej. Aby było to jednak możliwe, konieczne jest posiadanie zoptymalizowanej pod wyszukiwarki internetowe strony, oraz zadbanie o odpowiednie pozycjonowanie stron. Przejdźmy więc do krótkiego omówienia wspomnianych kwestii.

Czym jest SEO?

SEO to w tłumaczeniu z języka angielskiego na polski optymalizacja strony pod względem wyszukiwarek, czyli przeprowadzenie na niej (oraz poza nią) działań, które maj na celu sprawienie, że określona witryna będzie wyświetlała się na wyższej pozycji w Google. Odpowiadają za to m.in. takę czynniki jak treść na stronie, autorytet witryny oraz User Experiance, czyli doświadczenia użytkownika.

Aby zoptymalizować stronę pod SEO, trzeba pamiętać o kilku ściśle określonych regułach. Optymalizację, która później przełoży się na pozycjonowanie strony, warto rozpocząć od przeprowadzenia badania słów kluczowych, które wiążą się naszą branżą. Można do tego wykorzystać np. darmowe narzędzie Google Keywords Planner. Kiedy zbierzemy już najważniejsze słowa kluczowe, musimy poumieszczać je w strategicznych miejscach na stronie- tytułach, nagłówkach oraz w treści teksów na witrynie. W przypadku lokalnych firm bardzo istotne jest również pozwolenie Google poznać, w jakim miejscu znajduje się nasza firma, ponieważ tylko w taki sposób nasza witryna będzie uznawana przez roboty za istotną dla wyszukiwań z danego regionu.

Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron to znacznie szerszy termin niż SEO, ponieważ obejmuje również wiele działań spoza obszaru naszej strony internetowej. Pozycjonowanie stron można więc w skrócie przedstawić przez równanie:

SEO optymalizacja + działania poza stroną = pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron jest bardzo istotne dla każdej firmy, ponieważ tylko w ten sposób można trafić do zamierzonej grupy odbiorczej. Badania statystyczne pokazują, że zdecydowana większość użytkowników przeglądarki otwiera tylko kilka pierwszych wyszukanych stron i bardzo rzadko decyduje się na dalsze wyszukiwanie niż sprawdzenie stron na pierwszej stronie wyników. Na pozycjonowanie składa się m.in. budowanie linków zwrotnych na obcych witrynach oraz budowanie pozycji strony w oczach robotów Google np. poprzez zwiększanie autorytetu witryny.